Jak napisać skuteczne CV dla lekarza - poradnik dla kandydatów w 2023 roku

Autor: Alicja ChmuraData publikacji:
Pusta strona, symbolizująca proces tworzenia przekonującego CV dla lekarza, podkreślająca ważność przedstawienia doświadczenia zawodowego, umiejętności i wykształcenia w sposób przejrzysty i skuteczny.

Zastanawiasz się jak napisać skuteczne CV dla lekarza, aby zwiększyć swoje szanse na znalezienie pracy w branży medycznej?

Pamiętaj, że CV to dokument będący odpowiedzią na konkretną ofertę pracy. Nie istnieje coś takiego jak jedno, uniwersalne CV, które rozsyła się na dziesiątki ogłoszeń.

Dostosowanie CV do konkretnego stanowiska i firmy, może zwiększyć Twoje szanse na rozmowę kwalifikacyjną nawet o 60%.

Rekruterzy poświęcają mniej niż 30 sekund na zapoznanie się z CV, zanim podejmą decyzję o zakwalifikowaniu kandydata do kolejnego etapu rekrutacji.

To niewiele czasu, dlatego CV powinno być estetyczne i czytelne.

Co więcej, musi dawać łatwy wgląd w najważniejsze zawodowe informacje o kandydacie.

Pamiętaj, że CV jest Twoją wizytówką. Warto więc dobrze przyłożyć się do tworzenia tego dokumentu.

Optymalizacja formatowania i szablonu

Pierwszym krokiem podczas pisania CV jest wybór odpowiedniego szablonu.

Pamiętaj, że dokument powinien być przede wszystkim czytelny i przejrzysty, dlatego najlepiej wybrać prostą formę w stonowanych kolorach.

Zapoznaj się szablonami dostępnymi na stronie canva.com. Znajdziesz tam wiele ciekawych propozycji, które w prosty sposób będziesz mógł edytować, a następnie pobrać za darmo.

Przeglądaj i pobierz szablony CV na stronie canva.com

Jeśli wysyłasz CV mailem, dodaj dokument jako załącznik. Pamiętaj, aby nazwa pliku zawierała Twoje imię i nazwisko np: Joanna-Kowalska-CV.pdf

Aby mieć pewność, że rekruter będzie mógł otworzyć załącznik, zapisz plik w formacie .pdf. Upewnij się również, że adres mailowy brzmi profesjonalnie.

Unikaj bycia zabawnym w formalnej korespondencji. Gdy zostaniesz już zatrudniony, przyjdzie czas na ujawnienie poczucia humoru.

Kilka słów od Ciebie, które wyróżnią Twoje CV

Badania wskazują, że umieszczenie w CV kilku krótkich i bezpośrednich zdań, w których kandydat opisuje swoje najmocniejsze strony, zwiększa szanse na powodzenie rekrutacji o 50%.

Przykład:

Jestem doświadczonym lekarzem z 10-letnim stażem pracy w szpitalach państwowych oraz prywatnych. Posiadam specjalizację z chirurgii ogólnej oraz doświadczenie w pracy z dziećmi. Ciągle podnoszę swoje kwalifikacje, uczestnicząc w konferencjach naukowych i szkoleniach. Jestem przekonany, że dzięki swoim umiejętnościom i doświadczeniu mogę przyczynić się do poprawy zdrowia i jakości życia pacjentów Szpitala Miejskiego w Rzeszowie.

Dane osobowe

W tej sekcji podaj imię, nazwisko oraz preferowaną formę kontaktu.

Nie wpisuj informacji o stanie cywilnym, wyznaniu czy orientacji seksualnej. To zupełnie zbędne informacja.

Nie musisz również podawać dokładnego adresu i daty urodzenia.

Jeśli jesteś aktywny w mediach społecznościowych, a Twoja działalność jest związana z obszarem stanowiska na które aplikujesz, możesz tu umieścić link do swojego medycznego bloga lub zawodowego profilu na platformie Linkedin.

Dodawanie zdjęcia do swojego CV

Zdjęcie w CV nie jest obowiązkowe. Coraz więcej osób decyduje się jednak na dołączenie fotografii w nadziei, że ta przyciągnie wzrok rekrutera.

Lekarz starannie wybierający odpowiednie zdjęcie do swojego CV, podkreślając swoją profesjonalność i dostępność dla potencjalnych pracodawców w branży medycznej.

Jeśli zdecydujesz się na umieszczenie zdjęcia, pamiętaj o kilku ważnych zasadach:

  • zachowaj neutralny wyraz twarzy,
  • ubierz się profesjonalnie,
  • unikaj krzykliwych kolorów,
  • zadbaj o dobrą jakość zdjęcia.

Uwaga! Jeśli aplikujesz na ofertę pracy za granicą, upewnij się, że umieszczenie zdjęcia w CV jest zalecane.

W niektórych krajach takich jak Wielka Brytania, Belgia, Malta czy Norwegia, dołączanie zdjęcia nie jest powszechną praktyką i może zostać odebrane negatywnie.

Edukacja i kwalifikacje

W tej zakładce należy umieścić informacje o wykształceniu, specjalizacjach i tytule naukowym.

Można również wymienić szkolenia i kursy, które odbyłeś.

Pamiętaj, aby podawać pełne nazwy specjalizacji, tytułów naukowych oraz instytucji, w których je uzyskałeś.

Nie zapominaj o datach.

Stos książek przedstawiający bogactwo doświadczenia i wiedzy, jakie lekarz posiada w swoim CV - te elementy są kluczowe, aby zrobić dobre wrażenie podczas poszukiwania pracy.

Doświadczenie zawodowe

Sekcja z doświadczeniem zawodowym powinna zawierać informacje o poprzednich miejscach pracy oraz obowiązkach, jakie tam pełniłeś.

Każdy wpis opatrz datą i okresem pracy na danym stanowisku. Najlepiej zapisać je w formie chronologicznej.

To również dobre miejsce, aby opisać udział w konferencjach i szkoleniach, projekty i publikacje naukowe, a także wolontariat i działalność w stowarzyszeniach związanych z medycyną.

Jeśli chcesz się wyróżnić na tle innych kandydatów opisać swoje szczególne osiągnięcia w poprzednich miejscach pracy.

Przykładowe osiągnięcia:

  • zorganizowanie i koordynacja akcji krwiodawstwa,
  • pozyskanie środków finansowych na renowację szpitala,
  • przeprowadzenie szkolenia z zakresu procedur medycznych.

Umiejętności i kompetencje

Sprawdź jakie wymagania zostały wyszczególnione w ogłoszeniu na, które aplikujesz i opisz, w jaki sposób Twoja kandydatura je spełnia.

Pomiń te kompetencje, które nie mają znaczenia dla potencjalnego pracodawcy.

Istnieje szereg uniwersalnych kompetencji, które mogą być szczególnie przydatne w pracy na stanowisku lekarza.

Jeśli je posiadasz, możesz bez przeszkód umieścić je w swoim CV.

Wśród najbardziej pożądanych kompetencji na rynku pracy w 2022 roku były:

  • umiejętność pracy w zespole,
  • chęć rozwoju i poszerzania kompetencji,
  • dobra komunikacja werbalna i niewerbalna,
  • mediacja i rozwiązywanie konfliktów,
  • szybka adaptacja do zmian,
  • znajomość języków obcych.
 
Zespół medyczny pracujący razem, pokazujący jak ważne są umiejętności miękkie takie jak współpraca, komunikacja, empatia, zarządzanie stresem w pracy w służbie zdrowia.

Podsumowanie i wnioski

Podsumowując, CV powinno być napisane w sposób rzeczowy i przejrzysty.

Dobre CV zawiera szczegółowe informacje o doświadczeniu zawodowym kandydata, jego edukacji oraz umiejętnościach, które wykorzysta w nowej pracy.

Unikaj więc podawania informacji niezwiązanych ze stanowiskiem, na które aplikujesz.

Źródła